fbpx

Lady Gaga ny Tudor-ambassadør!

Det er ikke veldig lenge siden vi skrev om den nyeste reklamekampanjen “Born to Dare” fra klokkemerket Tudor. Den gang da ble også David Beckham og New Zealands Rugby-landslag, «All Blacks», lansert som merkets nyeste ambassadører. Nå har de knyttet til seg en en superkjendis og det er ingen ringere enn Lady Gaga.

Tudor har den siste tiden vært virkelig frempå når det gjelder å skape et ungdommelig og hipt klokkemerke. Selv om de var sene med å lansere seg selv på Facebook, har de vært både nyskapende og litt utradisjonelle på klokkefronten de siste årene.

Astounding voice. Style icon. Awarded actress. Lady Gaga is all of this and much more. With her very own brand of theatricality, style and charisma, Lady Gaga keeps millions of fans and the fashion community on their toes.

Med sine nyeste kampanje (og også en del av sine nyeste klokker) er det ganske tydelig at de forsøker å være litt mer ungdommelige og kanskje også “hippe” enn hva man har sett tidligere. Ved å knytte til seg David Beckham og nå Lady Gaga, er det tydelig at de forsøker å skape en blest rundt merket blant en yngre målgruppe enn man kanskje tidligere har sett. At begge personene samtidig er store mote- og stilikoner er nok ingen tilfeldighet, og man gjør nok et seriøst forsøk på å få fotfeste langt utenfor de tradisjonelle klokkekretser.

Annonse

For anledningen er det Tudors “Black Bay Red” som er Gagas foretrukne valg, som sammen med sine spesielle reim er både gammel og ny i sitt stilmessige uttrykk. Det skal også tas med at Lady Gaga er første kvinnelige ambassadør for merket, noe som nok også er nøye gjennomtenkt da man kanskje ser at interessen for dyrere klokker og ur har begynt å få et større fotfeste hos mange kvinner enn man tradisjonelt har sett.

Samtidig vil kanskje en del personer som har hatt et godt forhold til Tudor fra tidligere, bli litt utfordret på deres opplevelse av merket? Tudor har vært merket som har tilbudt god kvalitet til en god pris, samtidig som de har vært frempå hva angår bruk av nye materialer og innovasjoner. Med sine in-house urverk har de på mange måter vært et merke som har tilbudt klokker uten noen form for “bullshit” på siden. Det er liten tvil om at markedsføringsavdelingen nå gjør helt andre grep og fronter merket på en helt annen måte enn hva som var tilfelle for kun noen få år siden. Nå er det en langt mer kommersiell og “main stream” markedsføring som velges og selv om dette ikke har noen direkte innvirkning på klokkene som produseres, kan nok merkets generelle oppfatning bevege seg bort fra det gamle, enten man mener det er positivt eller ikke!

Du finner mer informasjon på Tudor sine hjemmesider!

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.