fbpx

Montblanc nytt merke hos Urmaker Bjerke?

For en god uke siden delte Urmaker Bjerke en spørreundersøkelse på sin offisielle Facebook-konto. Spørreundersøkelsen bekrefter at Urmaker Bjerke vil ta inn Montblanc i sin kolleksjon, og da trolig også produkter som ikke er klokker og ur?

Mange kjenner nok til Montblanc som en produsert av eksklusive fyllepenner og skriveinstrumenter. Her er de kanskje verdens mest kjente firma, med en rekke modeller og utgaver som brukes av både kjente personer, forfattere og verdensledere. De har de senere årene også opparbeidet seg en omfattende kolleksjon av skinnprodukter og smykker for både herre og dame.

I Oslo sentrum er det allerede flere andre butikker som fører produkter fra Montblanc, da kanskje spesielt fra deres penne- og skrivekolleksjon. Man skal heller ikke lengre fra Urmaker Bjerke enn til Egertorget og David Andersen for å finne en autorisert forhandler av Montblancs klokkekolleksjon, så vel som smykker, skinnprodukter og penner.

Annonse

Basert på spørreundersøkelsen virker det som at Urmaker Bjerke vil ta inn produkter fra alle ovennevnte kategorier, ikke bare klokker og ur. Det er mulig det har vært etterspurt av kundene, for Urmaker Bjerke er ikke tradisjonelt kjent for å tilby mye tilleggsprodukter utover ur. Om de skal tilby Montblanc på alle sine butikker i hovedstaden, og eventuelt på butikken i Bergen, vet vi ikke. Det er imidlertid ingen forhandlere av Montblanc utenfor hovedstaden, så det kan kanskje være aktuelt at butikken i Bergen tar inn produktene også?

Spørreundersøkelsen sier ingenting om når Urmaker Bjerke tenker å innføre produktene i sine butikker, men vi regner med at dette skjer ila. kort tid. Man finner trolig informasjon om dette ved å følge med på nettsider eller sosiale medier.

Montblanc som produsent av klokker
For klokkeentusiastene har Montblanc tradisjonelt kanskje ikke hatt et like stort navn som en del av de store merkene. Man ser likevel at klokker fra selskapet dukker opp også på de norske nettsidene fra tid til annen, og merket har et design som appellerer til mange.

For mange klokkeentusiaster er et selskaps historie, tradisjoner og egne innovasjoner viktig for merkets status. Montblanc er således som en nykommer å regne, da de ikke produserte klokker før 1997, og da uten egenproduserte urverk. For å «bygge» en mer legitim og akseptert klokkehistorie, gjorde de et stort grep da de fikk tilgang til Minerva i 2006. Selskapet som har en lang tradisjon som urmakere, ble kjøpt opp av Richemont-gruppen, som også eier Montblanc. Med tilgang til deres urverk, patenter, historie og kunnskap, har man siden gjort mange grep for å legitimere Montblanc som en seriøs og lukseriøs produsent av high-end klokker.

Montblanc har de senere årene kommet med en rekke nye modeller, enkelte med anerkjente komplikasjoner, som nok har høynet bevisstheten hos mange. Med sitt relativt gode utvalg av klokker og luksusprodukter har de trolig en ganske bred appell til flere kjøpegrupper, også i det norske markedet.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.