fbpx

Breitling nytt partnermerke med FHH

Vi har tidligere omtalt flere nyheter her på Horae om Fondation De La Haute Horlogerie (FHH) og deres relativt sterke vekst i antall partnermerker. Organisasjonen, som har et mål om å fremme «finere klokkemakeri», utvider nå ytterligere og ønsker Breitling velkommen.

2017 var et år med virkelig stor vekst for organisasjonen, med inkluderingen av først 12 nye partnermerker i oktober, før også Zenith sluttet seg til FHH senere samme år. Organisasjonen gjør mye forskjellig arbeid for å bevare og fremme klokkemakeri av høyeste klasse, herunder opplæring og markedsføringsarbeid.

Det er som vi har nevnt tidligere, også FHH som i samarbeid med Richemont som står bak SIHH, som avholdes i Genève hvert år. Det er likevel ikke slik at alle merker i FHH deltar på SIHH eller kanskje enda viktigere, ikke deltar på Baselworld, men når spesielt Baselworld sliter i oppoverbakke kan det være at Breitling vil vurdere sine muligheter fremover?

Annonse

Breitling som merke har en stolt historie som strekker seg tilbake til 1884, og jeg har tidligere skrevet noen tanker om de store endringene man har sett fra selskapet den siste tiden. Etter at man ansatte ny CEO i form av Georges Kern, har man satset stort på en revitalisering og endring av merkevaren. Under hashtagen og slagordet #legendaryfuture har det skjedd enorme endringer, herunder i måten man markedsfører på. Kanskje taler det for at også Breitling vil vurdere sin fremtid på Baselworld?

Partnere
Med introduksjonen av Breitling som nyeste medlem, består nå FHH av totalt 43 partnermerker:

A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Armin Strom, Bovet, Breitling, Bulgari, Cartier, Chanel, Chopard, Christophe Claret, Chronométrie Ferdinand Berthoud, De Bethune, DeWitt, F.P. Journe, Girard-Perregaux, Greubel Forsey, Grönefeld, Hautlence, Hermès, H. Moser & Cie, HYT, IWC, Jaeger-LeCoultre, Kari Voutilainen, Laurent Ferrier, Louis Vuitton, MB&F, Montblanc, Officine Panerai, Parmigiani Fleurier, Piaget, Ressence, Richard Mille, Roger Dubuis, Romain Gauthier, RJ-Romain Jerome, Speake-Marin, Tag Heuer, Ulysse Nardin, Urwerk, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels, Zenith.

Å være partner med FHH er på ingen måte noe direkte samarbeid i produksjon, utvikling eller økonomi, men mer et ideelt samarbeid for fremmingen av urmakerkunst og håndverktradisjon. Partnermerkene er mer et tegn på direkte støtte til organisasjonen og dens arbeid. FHH selv omtaler også en rekke merker som produsenter av «haute horlogerie», selv om disse ikke står oppført som partnere.

Foundation’s missions: inform on latest developments, the history and professions of watchmaking; train and recognise professional knowledge; organise events for the industry and the public at large. Partner-brands support the FHH through a financial contribution and assist with implementing its projects – FHH

Du finner mye mer informasjon om organisasjonen og deres fokusområder på de offisielle nettsidene!

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.