fbpx

Urmakerforretninger støttet kampen mot prostatakreft!

At november har blitt måneden hvor prostatakreft har fått et verdensomspennende fokus er nok kjent for de fleste, herunder med det som har blitt en aldri så liten tradisjon i form av “movember”. Fire norske urmakerforretninger samarbeidet i år med “Blå Sløyfe”-aksjonen for å samle inn penger til forskning på sykdommen.

Ann-Sofie Garseg (Foto: Larsen & Bjerke)

Innsamlinger til ideelle formål, herunder forskning på sykdommer, er et kjent fenomen også i klokkebransjen. Egne spesialutgaver og klokkeserier hvor en del av overskuddet går til en spesiell sak eller organisasjon virker å ha blitt stadig viktigere for mange produsenter og selskaper. Her hjemme gikk i år fire urmakerforretninger sammen for å støtte “Blå Sløyfe”-aksjonen, hvor man donerte 15 kroner av hvert utførte batteriskift til nettopp Kreftforeningen.

Annonse

Det er urmakerforretningene Christensen Storo AS i Oslo, Urmaker Larsen i Sandvika, Urmaker Thomassen i Strømmen og Klokkemaker’n i Askim som har samlet inn hele 27.500 kroner til “Blå Sløyfe”-aksjonen i november. Aksjonen setter fokus på sykdommen som rammer rundt 5000 menn hvert år. I pressemeldingen er det en fornøyd initiativtaker og som varsler at dette er noe de vil fortsette med også neste år.

Dette er definitivt noe vi ønsker å fortsette med til neste år! Responsen fra kunden har vært utelukkende positiv og det er veldig viktig sak for både oss og kundene. Vi er fornøyd med resultatet og er glad for at vi samarbeidet med de øvrige for et sterkere resultat. Det ble en positiv konkurranse internt som gikk til en god sak. Vi oppfordrer andre til å gjøre det samme – hvis flere gjennomfører kan vi virkelig utgjøre en forskjell – Ann-Sofie Garseg (Daglig leder – Urmaker Christensen Storo)

Avsluttende tanker
At bedrifter tar initiativ til å støtte viktige saker ser vi på som utelukkende positivt, og Kreftforeningen er en seriøs og god støttespiller for svært mange som rammes av kreft i en eller annen form. At urmakere velger å donere deler av overskuddet fra batteriskift i en hel måned er en flott måte å skape engasjement blant både ansatte og kunder, og også viktig økonomisk støtte til Kreftforeningen. Vi oppfordrer alle, både butikker, importører og kunder til å støtte opp om slike gode initiativer også i fremtiden!

Les mer om Blå Sløyfe-aksjonen på de offisielle nettsidene til Kreftforeningen!

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.