Jaeger-LeCoultre forlenger garantien!

Når man handler mekaniske klokker til mange titusener eller hundretusener av kroner, forventer man kanskje at man får en omfattende garanti med på kjøpet. Det er imidlertid en sannhet med modifikasjoner når vi ser på klokkebransjen tradisjonelt, men med en stadig bedring de siste årene. Nå gjør Jaeger-LeCoultre et virkelig byks på skalaen og lanserer segmentets absolutt lengste garantiperiode!

Jaeger-LeCoultres fabrikk i Le Sentier, Vallée de Joux

Med oppstart nå på våren vil Jaeger-LeCoultre rulle ut en garantiperiode på imponerende 8 år for alle klokker levert fra manufakturet, gitt at kundene registrerer produktet på de offisielle nettsidene. Det er bransjerekord innen produsenter av mekaniske klokker av høy kvalitet og viser sånn sett en imponerende tro på egne produkters kvalitet. Ved å registrere seg vil man bli en del av det nye “Care”-programmet som, foruten å forlenge garantien, skal være et kundeprogram som har som formål å knytte et tett bånd mellom leverandør og sluttbruker.


Det betyr tilpassede tilbud til deg og din klokke, herunder service/kontroll hos din lokale butikk, samt spesialtilpassede muligheter online tilpasset deg og din modell. I videoen som er gjort tilgjengelig ser dette ut til å inkludere muligheten til å bestille gravering (passende nok eksemplifisert med Reverso), samt bestilling av rem osv. Målet er iflg. Jaeger-LeCoultre å “bygge en privilegert reise sammen” og programmet åpnes opp den 15. mai.

Både nye og eksisterende kunder vil kunne registrere seg, og de som kvalifiserer til forlenget garanti vil få det. Det betyr nok i praksis at de som fortsatt har garanti på sitt ur vil kunne få denne forlenget, men det er litt uvisst nøyaktig hvilke vilkår som vil gjelde for de med kjøpsdato før ordningen trer i kraft, eller om man vil differensiere på garantitiden på noen måte.

We are proud to say that our new Care program is an integral part of our Maison’s values to foster a long-term and caring relationship with our customers. We continuously invest in the satisfaction of our valued customers and this program and warranty offer is a true milestone designed to assist our customers in knowing better and taking care of their timepieces. We are excited to offer this new solution to our customers’ evolving preferences while remaining true to our Maison’s long traditions and status as the Home of Watchmaking, by constantly challenging ourselves to take technology, design and service quality to the next level – Catherine Rénier, CEO Jaeger-LeCoultre


Tanker
Det er vanskelig å være negativ til at en produsent øker garantitiden sin fra 2 til 8 år, og det er på sin plass å applaudere Jaeger-LeCoultre for nettopp det. At man øker garantitiden til hele 8 år er ganske imponerende, og vi minner i den sammenheng om at Omega nylig økte sin til 5 år, som er det samme som blant annet Rolex har hatt noen år. Det betyr at Jaeger-LeCoultre plasserer seg helt på toppen av pallen i skrivende stund. At man “krever” en registrering online er selvsagt ingen tilfeldighet. Det er med på å lage en kobling mellom bruker og selskap, som Jaeger-LeCoultre selvsagt håper skal gi frukter i form av økt entusiasme, tilknytning og – til syvende og sist – nye salg. Det er imidlertid ikke verken underlig eller uvanlig i moderne markedsføring.

De som har fulgt med litt de siste årene vet også at Jaeger-LeCoultre har fått litt kritikk for uakseptabelt lange servicetider. Dette er noe som virker å ha blitt bedre den siste tiden og grep som dette (økning av garantitiden), er kanskje med å sikre kundenes følelse av at både kvalitet og seriøsitet fra det svært stolte manufakturet er på det nivået man ønsker?!

Mer om Jaeger-LeCoultre Care Programme på de offisielle nettsidene!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.