fbpx

Baselworld lanserer egen E-Concierge!

Den siste tiden har vi skrevet mange nyheter om SIHH, jeg mener Watches & Wonders Geneva og Baselworld. De to messene gjør nemlig begge store endringer for å tilpasse seg ønsker og krav fra en utålmodig og delvis misfornøyd bransje. Siste nyhet fra giganten i Basel er lanseringen av en egen e-concierge, ment å hjelpe besøkende med bookinger og bestillinger!

Baselworld

På mange måter kan man si at den nye concierge-tjenesten, som kommer til å bli tilbudt via internett, egentlig ikke adresserer tidligere kritikk av selve arrangementet, men av byen Basel og det som må sies å være dets grådige tilbydere. For i en årrekke har prisene på hoteller, restauranter og andre servicetilbud skutt såpass i været under arrangementene Baselworld og Art Basel at besøkende har reagert kraftig. Urimelige priser, gjerne kombinert med andre urimelige vilkår, har fått både utstillere, presse og øvrige besøkende til å reagere såpass at man nå ser seg nødt til å ta grep. Dette har man nå i hovedsak gjort gjennom to tiltak, nemlig en langsiktig pris- og samarbeidsavtale med mange av byens hoteller og nå lanseringen av denne tjenesten – som på mange måter vil bli Baselworlds eget lille reisebyrå.


Michel Loris-Melikoff, som er Managing Director for Baselworld, har vært langt fra nådig i sin kritikk av nevnte næringer i Basel, og har sågar truet med å flytte hele arrangementet fra byen dersom ikke priser reduseres til et akseptabelt nivå. Samtidig som det har kommet på plass avtaler om hotellpriser har Loris-Melikoff bestemt seg for at Baselworld selv gjerne vil sitte i førersetet når det kommer til å hjelpe sine besøkende med bookinger for å kunne presse prisene, og det helt uten kostnad for de besøkende.

This online service is capable of processing, centralizing, advising, guiding and booking all requests for accommodation and stays that includes hotels, flights, as well as transfers and cultural excursions – for all individual and collective requests.

Tjenesten skal tilbys fra og med arrangementet i 2020 og retter seg mot alle besøkende, enten de kommer i store grupper eller som individuelle personer. Både hoteller, restauranter og kulturelle utflukter inngår i mulighetene, og Baselworld håper selvsagt at dette skal være et velkomment tiltak for å dempe de kritiske røstene.

Mer informasjon på de offisielle nettsidene til Baselworld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

%d bloggere liker dette: