Panerai lanserer Pam.Guard

Kundeopplevelse og interaksjon blir stadig viktige ord i klokkemerkenes markedsføring, og mange av kundene stiller også forventninger til at den eksklusive opplevelsen skal vedvare etter at kjøpet er foretatt. Nå kommer Panerai med sitt eget “care-program” som har fått navnet Pam.Guard, og med det  vil også kvalifiserte klokker få utvidet garantien til 8 år!

Pam.Guard

Som vanlig brukes det store (les: voldsomme) ord i pressemeldingen fra selskapet selv nå som Pam.Guard lanseres, og det hele blir litt dumt når man ser at konseptet ikke skiller seg nevneverdig fra det Jaeger-LeCoultre lanserte for sine kunder tilbake i mai og som Richemont-selskapene Cartier og IWC nettopp har annonsert. Uansett, det er jo selvsagt en positiv nyhet, men det er litt vanskelig å få grep om hva dette kundeprogrammet faktisk vil inneholde. Det som virker på det rene er at det er nettbasert – og har som en overordnet misjon å fremme kundenes tilknytning til merket på en “enestående” måte. Dette skal oppnås gjennom utvidede fordeler for kundene, med nevnte utvidede garantitid som den kanskje viktigste ingrediensen ved lansering?


Pam.Guard ble lansert den 26. november, men først i dag offentliggjøres nyheten av selskapet selv. Som logo til Pam.Guard har man valgt å bruke skiven fra PAM1312 og kundeprogrammet har blitt utviklet av Laboratorio di Idee hos Panerai, som forklarer at man har ønsket et produkt som er like gjennomtenkt og velprodusert som klokkene fra samme selskap. Det betyr at programmet skal hjelpe deg å få en enda bedre forståelse for Panerai og selskapets historie, kunne motta spesialtilpassede nyhetsbrev, tilbud om kontroll/service osv.

For å bli med i Pam.Guard må man opprette sin egen profil på nettstedet og man kan deretter registrere klokkene sine. I pressemeldingen fremgår det at klokker kjøpt inntil 2 år før registrering er kvalifiserte, og jeg regner da med at de tenker på den utvidede garantitiden på 8 år. Jeg vil jo tro at man kan registrere alle sine Paneraiklokker på sin profil, og at man da kan få skreddersydde tilbud og/eller muligheter, men det vites ikke per nå.

Mer informasjon på de offisielle nettsidene til Panerai!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.